"Great design for everyone". - találjuk a MOO weboldalán. A többek között mini névjegykártyákat, képeslapokat készítő cég január 5-én indította el szolgáltatását, amellyel Facebook Timeline-unkból egyedi névjegykártyát készíthetünk.
A MOO szerint a design a kulcs mindenhez, ahhoz is, hogy valaki névjegykártyán keresztül mutasson meg magából többet. A social media rendkívül alkalmas az önkifejezésre, és a személyiség bemutatására, a MOO pedig ezt az önkifejezési lehetőséget próbálja átvinni az online színtérről az offline-ra. A kártya elkészítése nagyon egyszerű, a MOO honlapján található alkalmazás a Facebook oldalról a cover fotót és a felhasználó adatait jeleníti meg, valamint a kártya oldalára a profilon található első idézetet, amelyet megváltoztathatunk. Én rendkívül szeretem az egyedi, igényes (a MOO termékei ilyenek) és színes dolgokat, ezért rögtön arra gondoltam, hogy mennyire jó lenne egy ilyen kártya, habár már biztos lecsúsztam arról az első 200 000 felhasználóról, akik egy ingyenes, ötven darabos csomagot kaptak.
A szolgáltatás elsősorban a felhasználókat célozza, kifejezett szándéka, hogy a felhasználók üzleti partnerek között is terjesszék a kártyákat. A Facebook Card azonban egy olyan újabb marketing eszközzé is válhat, amelyet a Facebook-kínál a Facebook-ot aktívan használó márkáknak, cégeknek és közismert személyeknek. Elképzelhető, hogy hamarosan a kártyák designolását is tanácsadók végzik majd, mint a Facebook-oldalak kialakítását. Ez nem lenne meglepő, hiszen ahogy a Mashable is rámutatott, a Timeline felső részén található fotóban rengeteg lehetőség van.
A Facebook Card nemcsak az egyéni megjelenésre, hanem az online és az offline világ összefonódására is újabb lehetőséget ad, valamint egy érdekes médiumváltást is jelent. A kommunikáció egyre inkább az online színtéren zajlik, mindent digitalizálunk, a Facebook Card esetében viszont egy ezzel ellentétes folyamat zajlik: egy digitális képet viszünk át papír formátumba, és ez lesz a kreatív, az egyedi. Ez önmagában nem olyan nagy újdonság, egyedi névjegykártyákat eddig is lehetett tervez(tet)ni. A kép és a hozzá tartozó adatok, idézetek azonban egy olyan helyről származnak, amelyet a felhasználók valóban a saját "profiljukként" használnak, abban az értelemben, hogy itt mutatják meg, hogy mit szeretnek és mit nem, milyenek is ők, vagy milyennek szeretnének látszani. A Facebook kártya ezért azt sugallja, hogy a kártyával együtt valami személyeset is kapunk, és ez az, ami miatt a Facebook Card sikeres lehet.